01 Mart – 31 Mart tarihleri arasında gerçekleşecek olan sergi, Aslı Aydemir'in, seramiğin yerleşik kullanımlarından uzaklaşarak yeni estetik ve kültürel ihtimalleri denediği işlerden oluşuyor. Aslı Aydemir, seramiğin rastlantısal olasılıklarından da faydalanıp, kusurları birer estetik öğeye dönüştürüyor. Bu sergideki işlerinde ise hazır formlara yaptığı müdahalelerle yeni anlamlar üretiyor ve seramik için yeni bir deney sahası açıyor.
“Chinatown” adlı yerleştirme, el yapımı işlerin ve yerel kültürel anlamların yerini alan tek tip endüstriyel üretimin handikaplarına dikkat çekmek için, antika tabakların üzerine “made-in-china” ibaresini ekliyor. Bu müdahale sonucunda ortaya çıkaran ironik manzara, bakanları seri üretim ve nesnelerin kaybolan aurası üzerine düşünmeye davet ediyor.
“İade-i İtibar” adlı seri ise benzer bir müdahaleyi tersten gerçekleştiriyor. Bu sefer “itibarı düşük” olan, yer yer “kitsch”e kaçan porselen bibloları; bakır, epoksi gibi malzemelerle destekleyerek, bir kuşağın kültürel hafızasında önemli bir yer tutan bu nesnelere bir iade-i itibarda bulunuyor.
“After a Few Tries” adlı iş ise çintemani motifine alternatif çeşitlemeler üreterek, geleneksel mecrayı çağdaş anlamlar için tekrar yorumluyor.
“Hadi Yavrum Kemik” ise yine çintemani motifi üzerinden çağdaş bir tasarım önererek, geleneksel motiflerle çağdaş bir oyun ve yaratıcılık ihtimalini bir araya getiriyor.
“Unwritten Holybook” adlı yerleştirme, seramikten bir kutsal kitap tasarlıyor ve kutsal kitapların genellikle erkek-egemen olduğuna dikkat çekerek, kadın erkek eşitliğinin ön planda olduğu bir kutsal kitap hayal ediyor.
“Barış Adına” adlı iş ise, tuğlalara yarı-gömülmüş silahlar tasarlayarak, dünyadaki bir diğer soruna, silahlanma ve savaş sorununa dikkat çekiyor. İronik bir başlık altında, savaşın olmadığı, silahsız bir dünya hayal eden barışçıl bir öneriye işaret ediyor.
Son yıllarda sanatsal önemi ve yaratıcı kullanımları gitgide artan seramiğin barındırdığı yeni tasarımsal ve kültürel ihtimalleri gösteren bu sergi, seramiğe dair yapılacak tartışmalara da önemli bir katkı sağlama amacı taşıyor.
Aslı Aydemir
1973’te İstanbul’da doğan Aslı Aydemir, Saint Michel Fransız Lisesi’nden mezun olduktan sonra İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi’nde Fransız Filolojisi eğitimi aldı. Eğitimine Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Seramik ve Cam Tasarımı Bölümü’nde devam eden sanatçı, bölümü birincilikle bitirdi. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Endüstriyel Tasarım Bölümü’nde yüksek lisans öğrencisi oldu. 2005-2017 yılları arasında Boğaziçi Üniversitesi’nde seramik öğretmenliği yapan Aydemir çalışmalarını İstanbul’da, sahibi olduğu atelier 13 Tasarım ve Seramik stüdyosunda sürdürüyor.