Stanislavski 1900’lerin başında, özellikle psikoloji alanında yaşanan bilimsel gelişmelerden etkilenerek yaptığı araştırmalar aracılığıyla, oyuncunun eğitimi üzerine sistemli bir çalışma yöntemi kurgular ve yaşamı boyunca bu sistem üzerine çalışarak geliştirir. Öğrencileri, Sistem’den yola çıkarak ya da kimi zaman, Michael Chekhov ve Grotowski gibi Sistem’e karşı çıkarak, kendi çalışma yöntemlerini geliştirirler. Sistem, yine Stanislavski’nin öğrencileri tarafından Amerika’ya taşınır ve Stella Adler, Lee Strasberg, Sanford Meisner, Eric Morris gibi pek çok yeni oyunculuk yönteminin temelini oluşturur. Bu gün artık referansını, olumlayarak ya da karşı çıkarak Stanislavski sisteminden almayan her hangi bir oyunculuk yönteminden söz edemiyoruz.
Altı haftalık bu programı, Stanislavski’nin oluşturduğu oyunculuk yöntemi ‘Sistem’ ve sonrasında Sistem’den yola çıkarak (ya da ona karşı çıkarak) geliştirilen oyunculuk tekniklerinin bir bölümü üzerine bilgi vermeyi, böylece oyunculuk serüvenine tarihsel ve bütüncül bir bakış açısı kazandırmayı amaçlıyor. Program, her bir tekniğin özel olarak odaklandığı temel meseleye ve oyuncuya kazandırdığı farkındalığa dair bilgiyi, uygulama ile desteklenen seminer/atölyeler aracılığıyla aktarıyor.
Programme
9 Nisan Salı 20.oo – 22.3o
Stanislavski ve Sistem / Emre Yalçın
10 Nisan Çarş 20.oo – 22.3o
Stanislavski Sistemi Amerika’da / Emre Yalçın
14 Nisan Pazar 13.oo - 18.oo
Stanislavski Fiziksel Eylemler Yoluyla Duygunun Çağrılması / Saim Güveloğlu
21 Nisan Pazar 15.oo - 20.oo
Michael Chekov’un Pisikolojik Jesti / Burcu Halaçoğlu
28 Nisan Pazar 15.oo - 20.oo
Sanford Meisner Tekniği / Yiğit Kocabıyık
5 Mayıs Pazar 15.oo – 20.oo
Lecoq Pedagojisi ve Şiirsel Beden / Mine Çerçi
12 Mayıs Pazar 15.oo – 20.oo
Eric Morris ve Feldenkrais ile Oyuncunun Farkındalığı /Deniz Erdem