Back to All Events

Mimarlık ve Sinema: Ütopik Kentler


  • The Circle Tomtom mah. Tercüman Çıkmazı 16/1, Giriş Katı. Beyoğlu Istanbul Türkiye (map)

Circle Seminars, Bahçeşehir Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, yarı zamanlı öğretim görevlisi, mimar ve editör Işıl Baysan Serim’in eğitmenliğinde ve yürütücülüğünde ‘Mimarlık ve Sinema: Ütopik Kentler’ adlı bir seminer ile devam ediyor.

 
Mimarlık ve Sinema: Ütopik Kentler, Işıl Baysan Serim

Mimarlık ve Sinema: Ütopik Kentler, Işıl Baysan Serim

Eğitmen: Işıl Baysan Serim
Tarih: 09-12-14-16 Temmuz 2021
Saat:
19:00–20:30
Süre: 4 Oturum
Katılım:
Ücretli

Program:

Bu seminer dizisinde, filmlerin ütopik kent tahayyülerini nasıl biçimlendirdiği ve temsil ettiği  mimarlıkla ilişkili bir biçimde ele alınacaktır. Bu güzergahı incelerken ütopyadan distopyaya, teknotopyadan dijitopyaya, ekotopyadan atopyaya filmlerin zihinsel, mekansal ve zamansal bilme, görme ve eyleme biçimlerini nasıl oluşturduğunu inceleyecek ve ütopyanın kırılganlığını da irdeleyeceğiz. Bütün bu yolculukta sinema, mimarlık ve kent ilişkisi üzerine de düşünüyor olacağız.

 

Ders #01 (09.07.2021)

Avant-garde Modernizm ve ”İdeal Kent Tahayyülleri”

Algol: Tragedy of Power (1920), L'Inhumaine (1924), Metropolis (1927), Berlin: Symphony of a Great City (1927), Just Imagine (1930) Modern Times (1936), Things to Come (1936)

 

Ders #02 (12.07.2021)

Teknotopya [Sibernetik Kentler, Uzay Yerleşimleri]

Aelita: Queen of Mars (1924), 1984 (1956), The Time Machine (1960) Fahrenheit 451 (1966), Alphaville (1966) 2001: A Space Odyssey (1967) Dark City (1998) THX 1138 (1971), World on a Wire (1973) Logan's Run (1976), Brave New World (1986)Brazil (1986) , The Star Trek (1996) The Fifth Element (1997) Natural City (2003)

 

Ders #03 (14.07.2021)

Dijitopya- [Siberpunk]

Tron (1982), Blade Runner (1982) Terminator (1984) Total Recall (1990) Cyber City Oedo 888 (1991) Dark City (1998) EXistanZ (1997) Matrix (1999) The Thirteenth Floor (1999), Thomas in Love (2000) Minority Report (2002) Code 46 (2003) Truman Show, Inception (2010)  Renaissance (2006) The Bothersome Man (2006) Elysium (2013) Upgrade (2018)

 

Ders #04 (16.07.2021)

Ekotopya- Atopya [Kentsel Çevre, Antroposen, transhumanism]

Silent Running (1962) La Jetée (1962), Soylent Green (1973), Solaris, Stalker, Gattaca (1997) The Day After Tomorrow, Aguirre, the Wrath of God, Picture of Light (); Gattaca Grizzly Man (2005) Aeon Flux (2005) Safe () Avatar (2009) District 9 (2009) Downstream  (2010) The Giver (2014)

 

Katılım:

Seminere katılım için aşağıda linki yer alan Biletino sayfamızdan etkinliğe bilet alarak kayıt yaptırabilirsiniz. Kaydolmanız durumunda seminere katılım bilgileri e-posta adresinize etkinlik öncesinde ulaştırılacaktır.

 

Işıl Baysan Serim Öneriyor:

Işıl Baysan Serim, seminer öncesi katılımcılara ve tüm The Circle takipçilerine inceleyebilecekleri öneriler sunuyor. İçinde yazıların, kitapların, filmlerin ve söyleşilerin yer aldığı öneri listesini aşağıda bulabilirsiniz.

 

Röportaj

Işıl Baysan Serim’in Neslihan İmamoğlu’nun sorularını yanıtladığı, Arka Pencere Mecmua’nın ‘‘Sinema ve Mimarlık’’ bölümünde yayınlanan röportajı okumak için butona tıklayabilirsiniz.

Işıl Baysan Serim - Neslihan İmamoğlu Röportaj
 

Video Söyleşi

Başka 1 Atölye’nin Işıl Baysan Serim’i konuk ettiği Başka Şekilde Konuşuyoruz söyleşisini sağda yer alan linkten izleyebilirsiniz. Söyleşi hakkında detaylı bilgi içinse Başka 1 Atölye’nin web sitesinde yer alan söyleşi sayfasına göz atabilirsiniz.

 

Film Öneri Listesi & Değerlendirme

Işıl Baysan Serim’in İstanbul Mimarlık Festivali 2020 için hazırladığı Film Öneri Listesi & Değerlendirme Yazısı’nı incelemek için bağlantılara tıklayabilirsiniz.

 
Işıl Baysan Serim

Işıl Baysan Serim

Işıl Baysan Serim:

Lisansını ve yüksek lisansını Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’nde tamamlamasının ardından, doktora çalışmalarını İstanbul Teknik Üniversitesi Mimari Tasarım alanında gerçekleştirmiştir. Mimarlığın siyasi bir teknoloji (biyopolitik, genpolitik, nöropolitik) bir dispozitif olarak biçimlenmesine yol açan gözetleme/görüntü mekanizmalarıyla; bunların  mimarinin bilgi ve varlık kümesini nasıl inşa ettiği konusu başlıca çalışma alanıdır. 2001 yılından beri, analog/dijital sinema teknolojileri ile mimari tasarım arasındaki etkileşimleri temel alan ve soruşturan SİNETOPYA Hareketli Görüntüler Atölyesi’nde muhtelif çalışmalar (seminer, çalıştay) gerçekleştirmiştir.  Sinema, mimarlık ve kent arasındaki ilişkilerin mercek altına alındığı ulusal/uluslararası sempozyum, konferans, festival ve bienallere katılmış, bazılarında küratör ve jüri üyesi olarak yer almıştır. Çeşitli dergi, gazete, kitap ve internet portallerinde yazı, makale ve röportajları bulunmaktadır. 2009 yılından itibaren kurucu editörü olduğu Sinetopya dergisini muhtelif bağlamlarda yayınlamaktadır. KATADROM Sosyal Politikalar Derneği, Suç ve Ceza Film Festivali, Changing  Perspectives Film Festival gibi kurum ve festivallerin danışma kurulunda yer almaktadır.

Işıl Baysan Serim şu anda Bahçeşehir Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi eğitim kadrosunda yarı zamanlı Ögretim Görevlisi olarak yer almaktadır.

 

Mimarlık, Sinema ve İktidar / Elif İşleyen

09-19 Temmuz tarihleri arasında Işıl Baysan Serim eğitmenliğinde gerçekleşen Mimarlık ve Sinema: Ütopik Kentler semineri katılımcılarından Elif İşleyen seminerden yola çıkarak Mimarlık, Sinema ve İktidar isimli bir metin kaleme aldı. Yazıyı Circle Blog’da okuyabilirsiniz.

Previous
Previous
July 8

Mimarlıkta Genç Girişimler / AnkaraAks

Next
Next
August 5

Mimarlıkta Genç Girişimler / Studio V